Allmänna villkor
Behandling av personuppgifter
GDPR (General Data Protection Regulation) är en ny förordning som gäller i hela EU och ersätter den svenska personuppgiftslagen den 25 maj 2018. Kraven på hur vi som företag hanterar personuppgifter skärps i och med den nya personuppgiftslagen. Vi uppdaterar därmed villkoren och kompletterar dem med en integritetspolicy som tydligare beskriver hur vi hanterar, skyddar och använder dina personuppgifter.
Köp och Leveranser via Smootherly
Alla köp hos Smootherly genomförs för närvarande uteslutande via vår webbplats, smootherly.se, och vi levererar i dagsläget endast inom Sverige.
Smootherly fungerar som en marknadsplats där vi annonserar produkter och tjänster från olika svenska företag. I varje annons framgår tydligt vem som är säljare, inklusive kontaktuppgifter, webbplats och adress.
Observera att det är den angivna säljaren som är ansvarig för leverans, prissättning samt eventuella fel eller brister i produkten eller tjänsten. Vid reklamationer eller andra ärenden ber vi dig därför i första hand att kontakta säljaren direkt.
Vi på Smootherly finns dock här för att stötta dig vid behov. Tveka inte att kontakta vår kundtjänst om du önskar hjälp eller vägledning.
Smootherly reserverar sig för eventuella bild- och skrivfel i upplysningar om kampanjen, samt i e-post, villkor och prissättning. Reservation gäller även för eventuell slutförsäljning.
Betalning
Smootherly vill göra det så tryggt som möjligt för våra kunder. Därför använder vi oss utav Klarna Checkout som betaltjänst. Klarna Checkout är tryggt och enkelt och erbjuder dig som kund olika betalningsmetoder för ditt köp. Du kan välja mellan alternativen Faktura, Betala Direkt, Delbetalning eller Kortbetalning.
Ångerrätt
När du handlar online har du som konsument normalt rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Denna period räknas från den dag du mottagit din beställning. Vid köp av tjänster börjar ångerfristen gälla från den dag köpet genomfördes. För vissa kampanjer eller erbjudanden kan särskilda villkor gälla – vi rekommenderar därför att du alltid noggrant läser igenom informationen som anges i varje kampanj. Om en beställning består av flera delar eller leveranser, börjar ångerfristen först när du har fått den sista delen. Vid retur är det kunden som ansvarar för returkostnaden. Produkten ska skickas tillbaka i ursprungligt skick, i sin originalförpackning och utan skador. Kom ihåg att kontakta vår kundtjänst innan du gör en retur, så guidar vi dig genom processen. Återbetalning sker så snart som möjligt efter att vi mottagit ditt meddelande om ånger, dock senast inom 14 dagar – förutsatt att varan returnerats eller att du kan styrka att den skickats tillbaka. Eventuell administrationsavgift återbetalas ej. Vill du ångra ditt köp? Skicka då ett mejl till vår kundservice så hjälper vi dig vidare.
Försändelser
Om en försändelse inte hämtas ut inom den angivna tiden hos ombud kommer du som kund att debiteras för kostnaderna som uppstår. Dessa inkluderar returfrakt, ursprunglig fraktkostnad samt en administrationsavgift för hanteringen av returen hos Smootherly. Observera att en ej uthämtad försändelse inte räknas som ett giltigt nyttjande av ångerrätten. För att åberopa ångerrätt behöver du först ta emot varan och därefter returnera den enligt våra riktlinjer. Vid utebliven närvaro på en inbokad tid hos någon av våra samarbetspartners har Smootherly, tillsammans med aktuell partner, rätt att debitera hela kampanjbeloppet. Om du avbokar en tid mindre än 24 timmar innan avtalad tidpunkt, kan även en skälig avbokningsavgift tas ut. Observera att vissa partners kan ha egna regler kring avbokningar och uteblivna besök. Vi rekommenderar därför att du alltid kontrollerar vad som gäller för den specifika tjänsten vid bokning.
Reklamation
Du har som kund rätt att reklamera en vara i enlighet med aktuell konsumentskyddslagstiftning. Reklamation ska göras inom rimlig tid efter att felet upptäckts. Om reklamationen godkänns skickar det säljande företaget en returfraktsedel till dig via e-post.
Leveranstider och förseningar
De leveranstider som anges är preliminära och baseras på information från det säljande företaget. Vid eventuella förseningar finns Smootherly tillgängligt för att stötta dig som kund och vi informerar dig om förseningar som påverkar din beställning eller kampanj.